Noten eten voor gezonde vetten ondersteunt de sport

Noten eten voor gezonde vetten ondersteunt de sport

Noten eten is het geheime ingrediënt om consistent je vetten binnen te krijgen. Het voordelige eraan is dat ze klein zijn en dus zo’n beetje in elke container passen. Het is goed bedoeld als snack maar je kan het bijvoorbeeld ook verwerken in een overheerlijke maaltijdsalade. Een notenmix van Duyvis bij het sporten is een geweldige pre of post workout meal. Kijk wel uit of je gezond blijft en niet allergisch bent voor noten of bepaalde soorten daarvan. Lees hier meer over noten eten in ons artikel.

De calorieëndichtheid

Algeheel geeft een noot veel energie. Een handje van 25 gram geeft ongeveer 150 kcal. Neem veertien handjes en je hebt je dagelijkse behoefte al binnen. Zo veel noten eet natuurlijk niemand en voor alles geld, te veel is ongezond. Noten zijn populair in een dieet vanwege de onverzadigde vetten die het bevat. Het doet elk voedingsplan goed om noten erbij te halen. Noten verlagen je cholesterol vanwege de vetten die erin zitten. Er zijn ook veel verschillende notensoorten die het mogelijk maken om diversiteit te garanderen. Daarbij komt dat alle soorten een unieke smaak hebben. Sommige hoor je te kraken maar andere kun je in zijn heel consumeren.

Noten eten als reserve voor het reizen

Voor het eten van noten bestaat het voordeel dat deze vaak compact verpakt is. Dit maakt het handig om mee te nemen op reis of als reserve naar werk, voor wanneer je vergeet je normale lunch voor te bereiden. Een verstopte zak noten voor een hongerige is als een schatkist op een onbewoond eiland. Deze zijn altijd voedzaam en geven je een boost voor de volgende paar uren. Specifieke notensoorten zijn rijk aan mineralen die elk zijn doel hebben. Zo zit er in een cashew veel koper wat nodig is om ijzer te verwerken. Pinda’s hebben veel omega-6-vetzuren, ook een onmisbare voedingswaarde.

Tatiana